Of dit nu uw eerste online bestelling is, of dat u al jaren bij ons en andere webwinkels bestelt, misschien komt een van de volgende tips toch nog van pas.

Bestel tijdig
Ga er niet vanuit dat we morgen leveren, over uiterlijk vijf dagen of wat u maar denkt. Leveringen kunnen altijd vertraagd worden doordat een product niet voorradig is (komt ook bij ons zo nu en dan voor), het extreem druk is, er problemen zijn met bezorging (bijvoorbeeld wegens slecht weer) of omdat u, wij of andere betrokkenen een fout maken. Bestel dus altijd ruim op tijd.
Maak een lijstje
Maak een lijstje van wat u wil bestellen en controleer of het volledig is. Nadat de bestelling is verzonden kunt u deze niet meer eenvoudig wijzigen en kan vertraging optreden.
Denk aan pipetten
Flesjes van etherische olie, parfumolie en andere vloeistoffen worden zonder pipet of druppelaar geleverd. Voor het doseren van kleine hoeveelheden zijn onze plastic pipetten zeer geschikt. Ze kosten weinig, dus neem er flink wat van op voorraad.
Denk aan sluitingen bij verpakkingen
Sommige lege verpakkingen (zoals lege flessen en lege potten) worden inclusief sluiting (dop, verstuiver, pomp, pipet) geleverd, andere niet. U kunt dit nalezen in de beschrijving van de verpakking. Als er geen sluiting wordt meegeleverd kunt u bij het artikel op het tabblad 'gerelateerde producten' lezen welke sluitingen bij de verpakking passen. Zo voorkomt u dat u doppen heeft zonder passende flessen en flessen zonder passende doppen.
Denk na over het leveradres
Als u niet door de week overdag thuis bent dan kan het zijn dat uw bestelling wordt aangeboden als u niet thuis bent. Kleinere pakjes (tot 15 kg) aan particulieren worden in Nederland meestal door Selektvracht geleverd, als u er niet bent kunt u vaak een goede vervolgafspraak maken. Echter, bij zware pakjes of leveringen aan bedrijven wordt meestal door DHL bezorgd en kan het zijn dat u 100 km naar een depot moet rijden om het pakje af te halen. Misschien is het beter het pakje te laten bezorgen op uw werk, bij uw bejaarde buren, bij de bakker op de hoek. Overleg dit uiteraard wel goed met de ontvangers, zodat ze weten dat er een pakje aankomt.
Controleer adres, emailadres en andere gegevens
We ontvangen regelmatig bestellingen met een onjuist adres of emailadres. Duidelijke fouten als een ontbrekend huisnummer zien we meestal tijdig en het omwisselen van postcode en woonplaats gaat ook meestal goed, echter, soms zien we het niet. Stuurt u de goederen naar uw werk geef dan duidelijk de bedrijfsnaam aan, het kan zijn dat een pakje niet wordt geleverd als de bezorger ziet dat het adres niet van meneer Jansen is maar van Slagerij Van Kampen, ook al werkt meneer Jansen daar. Andersom: stuurt u de bestelling voor school naar uw eigen huis, vermeld dan de naam van de school NIET in het leveradres; als de bezorger ziet dat er geen school op het adres is gevestigd wordt het pakje niet aangeboden. Het is uw verantwoording een juist adres in te voeren en dit goed te controleren! Bij opvoer van een onjuist emailadres ontvangt u geen bevestiging, deze wordt naar het foute emailadres gestuurd.
Wacht rustig af
Na het plaatsen van een bestelling in onze webwinkel ontvangt u vrijwel direct een bevestiging per email. Bij  verzending (behalve bij verzending naar België of Duitsland door DPD) ontvangt u een bericht van verzending met trackingcodes. Dat zijn de enige berichten die wij altijd verzenden, we sturen verder alleen een email in bijzondere gevallen, bijvoorbeeld omdat een product langere tijd niet leverbaar is.

Ook de status van de bestelling die u kunt opzoeken als u ingelogd bent wijzigen we niet.

Neem tijdig actie

Heeft u enkele werkdagen na de gebruikelijke levertijd nog niets van ons gehoord en ook nog geen pakje ontvangen: stuur ons een email en geef aan dat u nog steeds niets heeft ontvangen. Geef ook uw bestelnummer aan ons door, dan weten we waar het om gaat.

Heeft u wel een email ontvangen met trackinggevens, maar twee werkdagen later heeft u nog steeds geen pakje en ook geen 'Kaart in de bus' of ander briefje van de bezorger? Controleer met de trackinggegevens wat er aan de hand is.

Heeft u een 'Kaart in de bus' of iets dergelijks in de brievenbus gevonden: onderneem dan zo snel mogelijk actie. Afhankelijk van de vervoerder kan het pakje retour komen als u niet snel reageert op zo'n briefje.