Op 25 en 26 mei en op 6 juni zijn we gesloten wegens Hemelvaart en Pinksteren. Rond deze dagen kan de levertijd een dag of twee langer zijn dan gebruikelijk.

De levertijd is meestal twee tot zes werkdagen, betaalt u per bank dan komt daar vaak nog een werkdag bij en buiten de Benelux nog één of twee werkdagen extra.

MEESTAL - betekent niet altijd, maar in de meeste gevallen. Het kan heel goed zijn dat het in uw geval langer duurt. Bestel daarom bij voorkeur ruim op tijd.

WERKDAGEN - maandag t/m vrijdag, behalve in vakanties.

SPOED - spoedbestellingen zijn NIET mogelijk.

ALGEMENE VERTRAGING - soms is er tijdelijk een algemene vertraging, dat wil zeggen dat meer dan 10% van alle zendingen er langer over doet dan normaal gesproken. Bij algemene vertraging geven we dat helemaal boven in deze pagina aan.

Voorbeeld: u bestelt buiten vakanties in een periode zonder algemene vertraging op een donderdag en u betaalt direct met iDeal.
De eerste werkdag is de vrijdag er direct op volgend, de tweede werkdag is de maandag daarop en de zesde werkdag is de vrijdag die daar op volgt.
Levering volgt dan meestal niet eerder dan maandag en niet later dan vrijdag in de week ná het plaatsen van de bestelling.

Tips voor snelle levering

- Bestel op tijd. Liever een maand te vroeg in huis dan een uur te laat.
- Laat u niet haasten. Neem de tijd om uw bestelling voor te bereiden, maak een lijstje en controleer of u alles heeft.
- Kies een geschikt leveradres, dat wil zeggen een adres waar overdag normaal gesproken iemand aanwezig is. Laat het eventueel op uw werk bezorgen.
- Doet de bel het niet, woont u antikraak of kraakt u, zit u in een bedrijfsverzamelgebouw zonder receptie: dat is vragen om problemen, kies een ander leveradres.
- Wordt de hele straat verbouwd, ziet uw roedel erfhonden er bijtgraag uit... kortom: denk na of een buitenstaander problemen kan hebben met het afleveren van een pakje, is dat zo: kies een ander leveradres.
- Geef het adres compleet en correct op, met name het leveradres. Is het een woonadres geef dan GEEN bedrijfsnaam op. Zorg dat de postcode klopt, volledig is en bij de rest van het adres past (bij 1% van alle bestellingen wordt de postcode verkeerd doorgegeven!). Controleer het adres direct nadat u het heeft ingetikt en corrigeer waar nodig.
- Is het leveradres wel een echt bedrijfsadres (dwz er woont niet iemand in het bedrijf en het bedrijf ziet er niet uit als een woonhuis), geef dan de bedrijfsnaam weer, maar ook uw eigen naam of de naam van degene die op dit bedrijfsadres het pakje moet ontvangen. Als dat helpen kan: geef de afdeling aan, verzin er niet zelf een.
- Zet bij 'Opmerkingen' geen dingen neer die de levering kunnen vertragen, zoals 'Niet bij de buren leveren', terwijl u later een verzendoptie kiest waarbij wel bij de buren kan worden geleverd. Of 'beslist voor 1 juni leveren', of iets anders waardoor we eerst met u moeten overleggen voor we de bestelling in behandeling kunnen nemen.
- Zorg dat het emailadres dat u opgeeft correct is en dat emails van De Hekserij kunnen worden ontvangen. Gebruik geen hotmail, live of outlook emailadressen, die services blokkeren ons eens in het half jaar een tijdje.
- Geef een telefoonnummer op waarop u meestal bereikbaar bent. We bellen haast nooit, maar in een enkel geval kan het schelen in levertijd.
- Als u een verzendoptie kiest waarbij niet bij de buren geleverd mag worden is het nóg belangrijker dat er op het leveradres normaal gesproken iemand thuis is.
- Betaal met iDeal, of PayPal, dan is er geen vertraging door bankoverschrijving. Bij PayPal is het wel nodig dat er voldoende saldo op uw PayPal account staat, of de gekoppelde bankrekening of credit card voldoende betaalruimte heeft.
- In de meeste gevallen ontvangt u op de dag van verzending een email met de trackinggegevens van uw zending. Heeft u de bestelling een werkdag later nog niet ontvangen: track uw bestelling, zeker als u geen 'niet thuis kaart' in de brievenbus heeft ontvangen.
- Heeft u een 'niet thuis kaart' in de brievenbus ontvangen: neem dan direct actie en maak een afspraak. Doet u dat niet of te laat kan het zijn dat het pakje terug naar ons gaat of dat u van (bijvoorbeeld) Oosterend Terschelling naar Drachten mag reizen om het pakje op te halen van een depot.